Beiträge von ricoghardforth
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[/FONT]Firstly can I start by apologising for the poor grammar in my previous postings. I've just read back my English postings and even I struggled to understand what I was saying. So you guy's relying on Google translation don't stand a chance. Anyway I will cut and paste this into babal.fish.com this time and see if that site can do any better.I think I have reassembled the parts in the correct order but am not certain as I didn't take any photos. I thought I had the correct manual which I now find is a slightly different model on closer inspection
This is the order I have reassembled; Large rubber stopper, large thin washer, small rubber stopper, metal cup, large thick washer, two nuts. I will try and take some pictures tonight.So what is the correct procedure for replacing the suspension arms back on the trailer and adjusting the stiffness of the rubber stoppers?
How tight should the long and short bolts be attaching arm to trailer be. How much travel should there be on arm when I bounce up and down on it. (Assuming I way 100kg). Should I be adjusting the stiffness dependant on how much load I am carrying or will one setting do for all situations.
Thanks.
Richard
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Erstens kann ich beginnen, durch die schlechte Grammatik in meine vorherigen Postings zu entschuldigen. Ich habe gerade wieder meine englische Postings und auch ich kämpfte, zu verstehen, was ich sagen wollte. Also Sie Kerls unter Berufung auf Google-Übersetzung keine Chance. Sowieso ich schneiden und fügen Sie diesen in babal.fish.com dieser Zeit und sehen, wenn diese Site besser tun kann.Ich glaube, ich habe die Teile in der richtigen Reihenfolge zusammengesetzt, aber bin mir nicht sicher wie ich keine Bilder nehmen nicht. Ich dachte, dass ich das richtige Handbuch hatte, die finde ich nun ein etwas anderes Modell bei näherer Betrachtung ist
Dies ist der Auftrag, den ich wieder zusammengesetzt haben; Große Gummistopfen, große dünne Scheibe, kleine Gummistopfen, Metall Tasse, große dicke Scheibe, zwei Muttern. Ich werde versuchen und einige Bilder heute Abend nehmen.
Was ist die richtige Prozedur für ersetzen die Querlenker wieder auf den Trailer und die Steifigkeit der die Gummistopfen anpassen?
Wie eng die langen und kurzen Schrauben Befestigung werden sollte Arm an Anhänger sein. Wie viel reisen sollte es am Arm, wenn ich auf sie rauf und runter springen. (Vorausgesetzt ich Weg 100 kg). Ich sollte einstellen werden die Steifigkeit abhängig, wie viel Last ich trage oder wird eine Einstellung für alle Situationen zu tun.
Vielen Dank.
Richard
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Its all ok now they managed to repair and re thread the axle and replace the bearings. Just have to remmeber now how it all goes back together.
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4" PCD and 4/100 are different. You can not put wheels from one to the other.
Lochkreis 4" und Lk 4/100 sind unterschiedlich. Die Felgen passen nicht untereinander.
@Alex: sorry, war keine böse Absicht. Man denkt einfach nicht dran. Wenns mit der Internet -Übersetzung nicht klar wird, dann sag was. Ich oder jemand anders übersetzt das dann gerne für dich.
Gruss Ruddi
Yes sorry i didn'tmake my self clear. I'm wanting to know if my original hubs are either 4" or 100mm PCD which are the two main sizes which I can easily get ove here at a desent price or some other different sizing. From looking online I think they are 100mm PCD but I've not managed to get out to the garage with a tape measure to check yet since i got in from work.
So I'm hoping a pair of thease welded on in place are going to be ok http://www.ebay.co.uk/itm/251066047231?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649
Regards
Richard
Ja sorry ich meine Selbstachtung didn'tmake klar. Ich wollte wissen, ob meine ursprüngliche Hubs entweder 4 "oder 100mm PCD, die die beiden wichtigsten Größen, die ich leicht bekommen kann ove hier bei einem desent Preis oder eine andere unterschiedliche Dimensionierung sind. Vom Blick Online Ich denke, sie sind aber 100mm PCD ich habe es nicht geschafft, raus in die Garage mit einem Maßband, um noch zu überprüfen, da ich von der Arbeit kam.
Also hoffe ich, ein Paar thease angeschweißt an Ort und Stelle sein werden, ok http://www.ebay.co.uk/itm/251066047231?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649
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Sorry didn't take German at School and my French is rubbish.
Ich nahm die Querlenker und-Hubs an einen Anhänger Service-Unternehmen, sie könnten Lager und die Lager kein Problem sagte ersetzen. Anscheinend haben sie sicherte sich die Presse um den Kragen der Nabe (nicht der Flansch wo ich den Schaden und drücken Sie dann mit dem applided Druck auf den Stummel Ende der Achse. Unfortunatley das Gewinde Ende der Achse nur deformiert und aus der Form und sqashed Die Lager nicht. bewegen i dont think sie keine Wärme angewandt. Also ich bin jetzt mit der Entscheidung, entweder schneiden die Achsen ab und kaufen Ersatz Achsen und Naben und Stubs zahlen die Kosten für die mit ihnen auf den Querlenker verschweißt. Allerdings meine Web gesucht auf Achsschenkel haben alle einen quadratischen Block. dh ich kann dann warten thease Art der Lagerung mein Selbst in der Zukunft. h = item3a74cacfcd Oder muss ich nur die Anhänger der bastardise einfach völlig neu auf und verschrauben komplette Aggregate. Dies wird wahrscheinlich billiger sein als geting anythinfg verschweißt. er h = item3cc76cb1f0 Also nicht sicher, was Hubs benötige ich, damit ich können immer noch die gleichen Felgen und Reifen werden sie passen auf den Standard I 4 "PCD oder PKD-100mm haben.
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I took the suspension arms and hubs to a trailer company who service bearings and said they could replace the bearings no problem. Apparently they secured the press around the collar of the hub (not the flange where I did the damage and then applided pressure with the press down onto end of the stub axle. Unfortunatley the threaded end of the axle just deformed and sqashed out of shape and the bearings did not move. I dont think they applied any heat.
So I'm now with the decision to either cut the axles off and buy replacement stub axles and hubs and pay the cost of having them welded on to the suspension arms. However my web searchs on stub axles all have a square blocks. i.e. I can then service thease type of bearings my self in future.
http://www.ebay.co.uk/itm/Trai…Parts&hash=item3a74cacfcdOr do I just bastardise the who trailer rebuild completaly and bolt on complete suspension units. This will probably be cheaper than geting anythinfg welded. i.e.
http://www.ebay.co.uk/itm/350-…Parts&hash=item3cc76cb1f0Also not sure what hubs do I require so I can still use the same rims and tyres I have will they fit onto the standard 4" PCD or 100mm PCD.
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I'm going to take them to some one who's got an hydraulic press to separate the hubs and bearings.
I've contacted someone who sell's the bearings for this trailer on ebay.de about a new hub.
He's quoted 45 euros for a new hub 17 euros for 2 sets of bearings and 9 euros for the seals and 18 euros for postage to the uk. So all is not lost. -
Can anybody give any advice on how to remove the bearings from a HP 350.1 trailer hub. I've used lots of WD40 and left to soak and tried using rubber mallet which didn't work. I then went and got a gear pully but all I've managed to do is bend the hub. So looks like I may need hub and I still need a method of removing the bearings without doing any damage. Can you get replacement hubs. Been looking on Ebay.de but haven't seen any.
photo (2).JPG -
Könnte mir jemand bei der Identifizierung, was dieses Modell Anhänger und, wenn möglich Versorgung einen Verweis auf ein Dokumentation für maintenace asssit.
Thankyou.
Ich bin aus Großbritannien und sprechen kein Deutsch, so verwendet haben Google so leid für alles, was übersetzt in der Übersetzung verloren geht.
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Could anyone asssit in identifying what model of this trailer and if possible supply a link to some documentation for maintenace.Thankyou.
I'm from the UK and do not speak German so have used Google translate so sorry for anything that is lost in translation.